Strategi

Kommunikasjonsstrategi

Hvordan skal kommunikasjonstiltak støtte opp under og hjelpe deg med å nå dine mål? For å kunne gå dit du vil, må du vite hvor du står. Våre rådgivere har tilgang til gode verktøy og modeller som sikrer at strategien blir et aktivt verktøy og ikke et dokument som samler støv i en skuff. I samarbeid med kunden former vi strategien - og du må finne deg i at vi stiller noen ubehagelige spørsmål underveis. Når strategien er utformet og vedtatt, sørger vi for at tiltak blir iverksatt og fulgt opp. Strategien må også evalueres og oppdateres: Verden rundt oss er i stadig endring, og de tiltakene som var riktige i går, er kanskje utdatert i morgen.

Kundecase: Wintershall

Saken

Tysklands største olje- og gasselskap Wintershall ønsket å etablere seg som en seriøs og kompetent aktør i det norske oljemarkedet.

Oppdraget

Bistå selskapet med å bygge relasjoner med sentrale aktører innen norsk olje- og gassvirksomhet.

Dette gjorde NOR PR

NOR PR bisto Wintershall med en rekke tjenester, men ett av hovedgrepene var utviklingen og gjennomføringen av konferansen "The European Formula 2011" i Oslo, en konferanse på strategisk nivå med deltakelse fra blant andre den norske olje- og energiministeren, ledelsene i NHO og LO, toppsjefen i Wintershall og tidligere forbundskansler Gerhard Schröder. Rundt 150 toppledere deltok på konferansen.

Dette ble resultatet

Wintershall har fått et godt fotfeste overfor norske myndigheter og sentrale aktører i bransjen. Mediedekningen fra konferansen var bred og positiv i hele 17 ulike medier. Direktesending i både NRK og TV 2. Kunden vår har senere inngått et strategisk samarbeid med Statoil som blant annet innebærer drift av Brage-feltet i Nordsjøen.

Tom Hiis Bergh

Tom Hiis Bergh (f. 1989) er kommunikasjonsrådgiver hos NOR PR. Han er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) og Universitetet i Sankt Gallen, og har i tillegg en mastergrad i internasjonal ledelse fra det globale masterprogrammet CEMS. Hiis Bergh har ved siden av studiene vært aktiv i studentforeningen ved NHH, hvor han blant annet hadde verv i UKEkoret Optimum og fotogruppen Foto NHHS. Tom har vært Chef i Dræggens Buekorps i Bergen, og har hatt konsulentoppdrag for PwC i Sveits, for Lerøy Seafood Group i Frankrike, og for det it-relaterte oppstartsselskapet Signere.no.

+47 466 87 614

hiis.bergh@norpr.no

+ Les mer