Bilde av Ulriken643 ønsket å ta kommunikasjonen til topps

(foto: Fredrik Hannestad)

Ulriken643 ønsket å ta kommunikasjonen til topps

Kunde: Ulriken643

Etter at Ulriksbanen i mange år hadde lidd under svake resultater og et anstrengt forhold til myndighetene, ønsket ny generasjon eier å gi banen et løft og skape en helt ny opplevelse knyttet til bruken av banen.

Ettersom banen ble bygget om og rustet opp ble et nytt totalkonsept utviklet, Ulriken643, med restaurant av høy kvalitet, opplevelser og et bredt utvalg av produkter knyttet til navnet. Frem mot åpning og relansering av banen skulle vi bidra til at Ulriken643 bygget et solid omdømme ut mot offentligheten. Gjennom hele prosessen bidro NOR PR med å identifisere mediesaker, arbeide med å få oppmerksomhet i media omkring disse sakene, og med selve re-åpningsdagen 1. mai 2009 som høydepunktet.

Ulriken643/Ulriksbanen har satt nye passasjerrekorder siden relansering, og er i dag en tungt etablert merkevare, uten noe preg av fortidens dystre minner. Ulriken643 er en del av reiselivsproduktet Bergen, men også svært populær blant tur- og friluftsinteresserte bergensere.