Bilde av Merkevarestrategi og PR for Bano

Foto: Bano

Merkevarestrategi og PR for Bano

Kunde: Bano

Bano er et internasjonalt selskap som leverer 10.000 baderom årlig, hovedsakelig myntet på eldre og funksjonshemmede.
Et nyutviklet toalett kan bidra til å gi brukere mer verdighet. Samtidig kan det på sikt spare det offentlige for millioner i byggekostnader fordi bad kan gjøres mindre.

En innovasjonskonkurranse for å utvikle nye løsninger for baderom ble utlyst av Omsorgsbygg i samarbeid med NTNU og Nasjonalt program for leverandørutviklingen i 2017. Man ønsket å knytte til seg leverandører, produsenter og designere. Bano var en av dem som vant frem i konkurransen gjennom deres nyutviklede 360-graders svingbare toalett.
Selskapet etabler nå ny fabrikk på Sandane i Sogn og Fjordane.

NOR PR har bistått med merkevarestrategi og tradisjonelt PR-arbeid som har ført til økt synlighet for Bano.
Resultatet leser du blant annet i Bergens Tidende og Aftenposten. https://www.aftenposten.no/norge/i/qn2vOg/Et-nytt-toalett-kan-spare-kommuner-for-millioner


Involverte personer


Relaterte tjenesteområder