Bilde av Lansering av Viirals nye nesespray

(foto: Marit Hommedal, Scanpix)

Lansering av Viirals nye nesespray

Kunde: Viiral

Viirals egen gründer, Jan Remmereit, forsket fram en nesespray som skulle hindre forkjølelse. I samarbeid med Karolinska Institutt i Stockholm, Haukeland universitetssjukehus samt norske leger med erfaring fra legemiddelindustrien fant de ut at en type neuraminsyre som finnes naturlig i sjøpølse og morsmelk kunne redusere smitte av virus via luftveiene. Uttesting i SAS viste at sykefraværet ble redusert med hele 57 prosent!

NOR PR fikk jobben med å sikre god PR og kommunikasjon rundt lanseringen av Viiral.

Resultatet ble omtale i både lokal og nasjonal presse. Viiral ble invitert til God Morgen Norge, og selskapets sjef deltok i TV2 Nyhetskanalen samt i distriktssendingen til NRK. Den redaksjonelle omtalen ble videreført i sosiale medier, det ble utarbeidet egne filmer og man jobbet tett med distribusjonsapparatet; Apotek1-kjeden.
Samarbeidet mellom Viiral og NOR PR fortsatte videre etter lanseringen.