Bilde av Inventura satte dagsorden

Inventura satte dagsorden

Kunde: Inventura AS

En av partnerne i konsulentselskapet Inventura skulle holde et innlegg på Modifikasjonskonferansen i Stavanger, og ønsket å bli lagt merke til og sette dagsorden. Konferansen gikk over to dager, hadde et tyvetalls foredragsholdere og rundt 600 deltagere fra oljeselskapene, leverandørindustrien og myndighetene. Det var med andre ord ikke gitt at et konsulentselskap med 70 ansatte skulle klare å markere seg i dette selskapet.

NOR PR foreslo en gjennomgang av presentasjonen i god tid før foredraget. Sammen endret vi foredraget fra å være et fagseminar på 40 slides om vedlikeholds- og modifikasjonsmarkedet til å bli et kort, heftig og poengtert innspill til debatt. Hovedbudskapet var at de store oljeselskapene i Norge, deriblant Statoil og ConocoPhillips, kjørte et for tøft løp mot sine leverandører, og at de selv ville tape på dette i det lange løp. Dette var et faktum som hele oljebransjen kjente til, men som ingen våget å uttale høyt. I tillegg forhørte vi oss med Stavanger Aftenblad om dette var et interessant tema for dem å belyse. Det var det.

Resultatet ble en helsides artikkel i Stavanger Aftenblads papir- og nettutgave samme dag som Inventura-partneren holdt sitt innlegg. TV 2 Nyhetskanalen inviterte ham til direktesendt debatt mot Statoil. Debatten forløp i verdige former, da det viste seg at Statoil i all hovedsak delte utfordrerens synspunkter. I sum ble Sundøys debattinnlegg det store samtaleemnet under den påfølgende middagen.


Involverte personer


Relaterte tjenesteområder