Bilde av Informasjon om nytt sykehus på Haraldsplass

Foto: Tore Rykkel

Informasjon om nytt sykehus på Haraldsplass

Kunde: Haraldsplass Diakonale Sykehus

Ledelsen ved Haraldsplass Diakonale Sykehus ønsket å nå flest mulig med informasjon om åpningen av det nye sykehuset høsten 2018. NOR PR bistod sykehuset i arbeidet med planlegging, medierådgiving og mediekontakt, taleskriving og tekstproduksjon til nettsider og sosiale medier.

To uker før åpningen inviterte sykehuset til et pressemøte for å vise frem det nye bygget og hvordan ny teknologi ville endre pasientopplevelser og arbeidsprosesser. Dette gav muligheten til å se det nye sykehuset før det ble tatt i bruk. 23. oktober 2018 åpnet statsminister Erna Solberg det nye sykehuset og helseminister Bent Høie var også til stede. Med prominente gjester var medieinteressen denne dagen naturlig nok stor, og NOR PR bistod kommunikasjonsansvarlig for å sikre at journalistene fikk all den hjelpen de trengte på stedet.

Resultatet var betydelige medieoppslag i nasjonale kanaler som NRK og TV 2, store oppslag i Bergens Tidende, Bergensavisen og TV Vest Hordaland, flere lokalaviser samt solide oppslag i fagmediumet Dagens Medisin. Sykehuset opplevde også en kraftig vekst i antall følgere på sin Facebookside, og engasjementet i form av antall «likes», delinger og kommentarer var høyt i perioden.